Nikmat Kesedaran Itu Mahal Harganya

Menyedari kesilapan ketika kita membuat kesalahan adalah perkara yang tidak semua orang akan dapat. Tak semua akan rasa perasaan serba salah yang hadir dalam diri. Boleh jadi dia akan merasakan dirinya yang paling benar dan orang adalah yang salah. Sebab itu boleh kita katakan menyedari kita membuat kesilapan itu merupakan satu nikmat yang besar daripada Allah.

Tak semua orang rasa salah mempersembahkan aur4t pada khalayak ramai adalah satu kesalahan dan berdos4. Maka sepatutnya anda patut bersyukur mempunyai perasaan tidak selesa mempamerkan aur4t anda pada yang bukan mahram.

Tidak semua orang merasakan sedekah itu satu keperluan. Ramai diantara kita yang terlalu mencintai harta sehingga merasakan bersedekah itu merugikan kita. Maka bersyukurlah ketika mana Allah melembutkan hati kita untuk bersedekah karena itu adalah salah satu nikmat yang besar.

Hanya sebahagian orang yang sedar bahawa menuntut ilmu adalah suatu perkara yang sangat penting dalam kehidupan. Maka bersyukurlah ketika Allah masih memampukan kita untuk berada dalam majlis ilmu. Kerana tak semua orang sedar bahawa untuk meraih dunia dan akhirat kita memerlukan ilmu.

Nikmat kesedaran tidak semua orang mampu miliki. Sebab itu hanya sebagian orang sahaja yang menyedari bahawa kem4tian itu adalah satu kepastian jadi mereka mempersiapkan diri dengan sangat baik. Sungguh sangat rugi jika nikmat kesedaran ini tidak kita miliki.

Kerana tanpa kesedaran tidak akan pernah bertaubat ketika kita tidak sedar bahawa kita telah melakukan banyak dosa.

 

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @SoyaLemon

 

Sumber :  quranicgen.com

SoyaLemon.ORG

Apa Kata Anda

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*