Kedua-dua anak bertuah ni hasil perkahwinan kami dgn abah. Susahnya hidup saya, hanya Baju bundle je saya mampu pakaikan anak2 kami

Tanggal 27 Februari 2019, merupakan hari yang sedih buat Datuk Seri Aliff Syukri  atas pemergian ayahanda tercinta akibat komplikasi jantung dan paru-paru berair. Kami di TTK mengucap salam takziah kepada Datuk Seri Aliff Syukri . Semoga Arw4h ditempatkan dikalangan orang yang beriman.

Apa yang membuat min sayu hati adalah  perkongsian daripada Bonda Rozita sendiri. Sedutan dari catatan beliau di Instagram amat menyentuh hati min..

Kepergiannya membangkitkan memori lama family Bonda… Banyaknya hikmah Dan pengajaran disebalik kisah kehidupan keluarga Bonda… Semoga dapat beri kesedaran kepada kita semua.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nakal kri ni..baiknya ya ampun suka sakat kakak dia..kakak ni selalu protect kri sejak kecik..” kak long ..kak long bingit suaranya ” . Ke2 anak bertuah ni hasil perkahwinan kami dgn abah ..Kak long sgt tegas garang dgn kri ..KRI NAKAL dia kumpul.ulat masuk dlm beg sekolah . Kesian sy lihat gambar ni..ni lah Baju kak yati pakai sy kutip jumpa tengah jalan . Kami miskin fakir wahai followers semua ni lah ada kenangan gambar bonda ada zaman dulu..( kri suka ambik dr album sy..hilang tulah kerja dia suka simpan kenangan) . Baju bundle je sy mampu pakaikan anak2 kami . Kri selalu kena buli kat sekolah..kak long macam jantan perangainya..lelaki takut dia akan bela lawankan adiknya . lelaki mengorat yati ..Dtg dek yati dibaling dgn bangku sekolah..Yati brutal xsangka ada gak org nk kawin dgn dia yg suara garau suara jantan dn si kri perangai pompan suara kecik kepit ha ha ..anak ohh anak . Anak ber2 ni sgt ambik berat hal abah.. bebel pd abah macam sy bebel pd mereka juga sbb sayang..abah kurang pendengaran..suka makan manis..suka kerja guard..suka jumpa kawan2 mesjid..xnak duduk rumah bandar . Jgn nangis wahai anak..doa lebih bermakna dr tangisan. sbb kamu dh buat yg terbaik pd abah.. dan mak bangga ada anak mcm kri dn yati.. wlu kri nakal tp sgt hormat dn sgt pandai jaga abah.. Kami tau kamu anak2 baik biar org kata kamu jahat dn buruk…hati kami tau kamu sgt baik . lepas ni jaga abah lagi dgn amal soleh dn jgn putus kirim doa pd abah.. . Dulu kri kirim duit..kirim syg.. kirim lawak..cuit usik abah.. lepas ni usik abah dgn quran.. abah itu pinjaman dr Allah.. dn hak Allah ambil dia balik.. kri akan dpt jumpa abah kalau kri dan yati niat cari abah di shurga.. . Matlamat kita shurga dn berkumpul.. dikampung moyang kita nabi adam AS.. KESIAN MAK PD ABAH TAK PERNAH PADAM . LEBIH KASIHAN PD DIRI KITA KALAU KURANG AMAL XDA BEKAL NANTI MATI ..SBB MATI TU PASTI . Kita x memiliki apa pun kat dunia hanya menjalani apa Allah bagi..Lakukan tgjwab kita apa Allah suruh sbb amanah itu berat hisabnya

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Bonda berpesan :

Jgn nangis wahai anak..doa lebih bermakna dari tangisan. sbb kamu dh buat yg terbaik pd abah.. dan mak bangga ada anak mcm kri dan yati.. walau kri nakal tp sgt hormat dn sgt pandai jaga abah.. Kami tau kamu anak2 baik biar org kata kamu jahat dn buruk…hati kami tau kamu sgt baik

.

lepas ni jaga abah lagi dgn amal soleh dn jgn putus kirim doa pd abah..

Terima kasih atas coretan bonda buat anak2 …moga bermanfaat juga untuk Kami yang membaca ni… Salam takziah…

kata-kata yang ikhlas Lahir dari hati yang suci memang akan terkesan…

tanpa disedari linangan air Mata membasahi pipi…

Allahu moga anak2 bonda tabah Dan redha Di atas pemergian ayahanda tercinta…

 
Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @SoyaLemonPress

 

Sumber: BondaRozitaIbrahim

SoyaLemon.ORG

Apa Kata Anda

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*