Al Fatihah Buat Ayah Kepada Anak2 Saya.. ” – Perkongsian Bonda Rozita Ibrahim Buat Ramai Yang Sebak!! Allahu..

” Saya menziarahinya buat kali terakhir, air mukanya tersenyum sampai ke telinga dengan bauan yang sangat harum. Al Fatihah buat ayah kepada anak2 saya.. ” – Perkongsian Bonda Rozita Ibrahim Buat Ramai Yang Sebak !!

Semalam pengasas produk kosmetik terkenal, Dato’ Aliff Syukri dan keluarga menerima khabar sedih atas pemergian bapa kepada Dato’ Aliff, Allahy4rham Haji Kamarzaman. Berita sedih ini telah dimaklumkan oleh setiausahanya menerusi akaun Instagram :

” Assalammualaikum. Saya selaku setiusaha @muhdiqbalsani kepada Dato’ Sri Aliff Syukri bin Kamarzaman dengan ini ingin menyampaikan khabar sedih bahawa bapa kepada Dato Sri telah pun kembali ke rahmatullah sebentar tadi.. “

” Marilah kita mendoakan arwah di tempat kan di kalangan orang orang yg beriman.. segala jadual bisnes atau apa sahaja boleh berurusan dgn sy.. “

Malam tadi, menerusi akaun Instagram Dato’ Aliff menjemput orang ramai yang berada di sekitar Sg Besar untuk turut sama solat jenazah arw4h ayahnya pada pukul 10 pagi hari ini.

” Saya memgalu2 org ramai di jemput hadir… esok (hari ini).. majlis yg amat bermakna.. Allah shaja tahu perasaan sy ketika ini.. sy seakaan tak .. Tak percaya abah x ada lagi… “

” 11 tahun lps sy niaga pasar dia dtg teman tiap minggu….. abah lah org kuat sy yg mendengar segala masalah sy selama ini… bila saya buat dherbs dia selalu tolong saya selama hampir 4tahun… “

” Abah2 jgn tinggalkan kri2.. abahlahh tempat kri mengadu susah senang.. kri x sempat nak balas budi abah……. “

” Tangan abah yg berjasa mencari rezeki besarkan saya… dgn kerja kilang, pengawal keselamatan sbb kri sampai hari ni… kasih sayang abah…..sokongan abah kri tak terbalas.. “

” Saya nak jemput kepada semua sahabat2 di ig…. kiranya sudi datang utk sama2 solat jenazah esok di di Masjid Makmuniah Sg.Nipah, Sg Besar, Selangor esok (hari ini) jam 10.00 pagi sy akan di sana….. “

” Mudahan kehadiran anda dapat bersama2 solat dan mendoakan buat arwah abah saya… tenang… dan plz kongsikan kpd mereka yg berhampiran di sana.. “

” Sy terpaksa buat disana demi menghormati keluarga abah sy (mak dan abah saya bercer4i).. “

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

saya memgalu2 org ramai di jemput hadir… esok..majlis yg amat bermakna.. . . allah shaja tahu perasaan sy ketika ini.. sy seakaan tak .. Tak percaya abah x ada lagi…11tahun lps sy niaga pasar dia dtg teman tiap minggu…..abah lah org kuat sy yg mendengar segala masalah sy selama ini…bila saya buat dherbs dia selalu tolong saya selama hampir 4tahun…abah2 jgn tinggalkan kri2.. abahlahh tempat kri mengadu susah senang…. ….kri x sempat nak balas budi abah…….tangan abah yg berjasa mencari rezeki besarkan saya…dgn kerja kilang,pengawal keselamatan sbb kri sampai hari ni… kasih sayang abah…..sokongan abah kri tak terbalas….. . . . Saya nak jemput kepada semua sahabat2 di ig….kiranya sudi datang utk sama2 solat jenazah esok di di Masjid Makmuniah Sg.Nipah,Sg Besar,Selangor esok jam 10.00 pagi sy akan disana…..mudahan kehadiran anda dapat bersama2 solat dan mendoakan buat arwah abah saya…tenang… dan plz kongsikan kpd mereka yg berhampiran di sana..sy terpaksa buat disana demi menghormati keluarga abah sy (mak dan abah saya bercerai)

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Menerusi akaun Instagram, ibu kepada Dato’ Aliff iaitu Bonda Rozita Ibrahim turut berkongsi mengenai arw4h bekas suaminya. Perkongsian Bonda buat ramai yang sebak.

” Sy selalu pesan dgn anak sy.. sy dh melahirkan anak jutawan.. tapi sy belum melahirkan anak2 yg hafal al quran.. yg nampak bakatnya ialah @nurainsufiah.. “

” Setiap hari anak ini menghafal al quran bila pulang sekolah sampai tetidur.. dn bila dia bangun tidur.. sentiasa dgr daripada handphonenya ayat2 al quran.. “

” Sepatutnya kakak dn abgnya di rumah ini (remaja menjadi contoh kpd dirinya).. tapi dia adalah contoh terbaik utk kakak abg adiknya.. dn juga contoh utk sy pandang.. bahawa anak yg berusia 13 tahun ini bersungguh2 utk menghafal al quran.. “

” Bila melihat bekas suami sy meninggg4l semalam. Habis sudah capter dunianya , bila pula masa sy nk balik jumpa Allah takut sgt cukup ke amal sy ni.. “

” Sy menziarahinya buat kali terakhir.. air mukanya tersenyum sampai ke telinga dgn bauan yg sgt harum menunjukkan sifat ahli2 syurga jannah.. kerana akhlaknya yg sgt baik.. sabar.. dihujung usia dia sentiasa ke mesjid .. ”

” Makan dn kesiihatan x jaga myb x faham .. Akhlak sabar dn manis mukanya walaupun diz4limi .. Dia dgn ujian kemiskinan.. dgn ujian kekayaan.. “

” Dia x mab0k dgn apa yg dimiliki oleh anak2 nya.. dn dia masih bekerja sbgai pengawal keselamatan wlu anak sy sentiasa kasi kemewahan dia xmau .. !! “

” Rasa sedih kerana dia pernah cerita kpd anak2 sy yati dn syukri.. bahawa hidup dia x bahagia dn hanya pesannya :

‘ Tanam abah kat sebelah arwah Ani.. janganlah memutuskan silaturahim sesama adik beradik walau apa pun terjadi.. tanya lah khabar..’

” 1 amanah yg baik.. pesanan iktibar dari bekas suami sy kpd kita yg masih hidup. Jgn lah hidup kecam dn memutuskan silaturahim.. (maaf lari topik masih sedih sy ).. “

” Gel bidara pohon shurga .. buahnya sy gunakan rawat kulit dlm gel mandian bidara arab ia merupakan 1 bahan elok digunakan utk mandikan may4t dlm islam tujuanya utk buih dn baunya harum.. “‘

” Tetapi dlm produk yg sy buat ini.. dia sgt bagus utk merawat masalah kulit.. bengkak.. gegata dn melambatkan penuaan kulit.. “

” Al fatihah buat ayah kpd anak2 sy.. berakhir sudah kehidupan nya di dunia.. dn semoga Allah merahmati rohnya utk meneruskan perjalanananya di alam barz4kh.. “

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sy selalu pesan dgn anak sy.. sy dh melahirkan anak jutawan.. tapi sy belum melahirkan anak2 yg hafal al quran.. yg nampak bakatnya ialah @nurainsufiah.. . Setiap hari anak ini menghafal al quran bila pulang sekolah sampai tetidur.. dn bila dia bangun tidur.. sentiasa dgr daripada handphonenya ayat2 al quran.. sepatutnya kakak dn abgnya di rumah ini (remaja menjadi contoh kpd dirinya).. tapi dia adalah contoh terbaik utk kakak abg adiknya.. dn juga contoh utk sy pandang.. bahawa anak yg berusia 13 tahun ini bersungguh2 utk menghafal al quran.. . Bila melihat bekas suami sy meninggal semalam. Habis sudah capter dunianya , bila pula masa sy nk balik jumpa Allah takut sgt cukup ke amal sy ni . sy menziarahinya buat kali terakhir.. air mukanya tersenyum sampai ketelinga dgn bauan yg sgt harum menunjukkan sifat ahli2 syurga jannah.. kerana akhlaknya yg sgt baik.. sabar.. dihujung usia dia sentiasa kemesjid ..Makan dn kesiihatan xjaga myb xfaham ..Akhlak sabar dn manis mukanya walaupun dizalimi .. Dia dgn ujian kemiskinan.. dgn ujian kekayaan.. dia x mabok dgn apa yg dimiliki oleh anak2 nya.. dn dia masih bekerja sbgai pengawal keselamatan wlu anak sy sentiasa kasi kemewahan.. dia xmau harta dunia..!! . Rasa sedih kerana dia pernah cerita kpd anak2 sy yati dn syukri.. bahawa hidup dia xbahagia dn hanya pesannya yg baik2 . “Tanam abah kat sebelah arwah Ani.. janganlah memutuskan silaturahim sesama adik beradik walau apa pun terjadi.. tanya lah khabar..” 1 amanah yg baik.. pesanan iktibar dari bekas suami sy kpd kita yg masih hidup . . Jgn lah hidup kecam dn memutuskan silaturahim.. (maaf lari topik masih sedih sy ).. . Gel bidara pohon shurga ..buahnya sy gunakan rawat kulit dlm gel mandian bidara arab ia merupakan 1 bahan elok digunakan utk mandikan mayat dlm islam tujuanya utk buih dn baunya harum..tetapi dlm produk yg sy buat ini.. dia sgt bagus utk merawat masalah kulit..bengkak..gegata dn melambatkan penuaan kulit.. . Al fatihah buat ayah kpd anak2 sy.. berakhir sudah kehidupan nya di dunia.. dn semoga Allah merahmati rohnya utk meneruskan perjalanananya di alam barzakh.. . Follow ig adik @maryam.nur.amani dn kakaknya @nurainsufiah.. info produk @jrm.official

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Rata-rata netizen mengucapkan salam takziah kepada kelaurga Dato’ Aliff Syukri. Antara komen-komen netizen :

” Salam Takziah Dato.. semoga roh Allahyarham Ayahanda tersayang dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama org-org yg beriman.. Al Fatihah.. “

” Salam Takziah @aliffsyukriterlajaklaris sekeluarga… Al Fatihah.. semoga Allahyarham ayahanda tersayang ditempatkan dikalangan orang-orang beriman dan beramal soleh yang sentiasa mendapat kerahmatan dariNya.. “

” Salam takziah dari sy dato. Bersabarlah, sesungguhnya dari dia kita datang, dan dari dia jg kita kembali. Alfatihah bt arwah. Semoga tenang d sana.. “

” Salam takziah dato… banyakkan bersabar dan berdoa buat abah moga abah tenang disana.. saya orang luar ni pon tak percaya abah dato dah takda … tapi Allah dah jemput abah dato pergi dahulu.. dah berada di tempat sebaik baik penjaga di sisi Allah… moga dato di beri kekuatan lalui ujian besar ini…. “

” Kasih sayang seorang ayah susah kitaketahui yang dia tahu cuma nak bahagiakan anda dia Dan tengok kita berjaya sabar Dato I feel what do you feel.. “

” Innalillahi inna ilayhi rajiun.. Moga ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman dan bertaqwa. Kasihnya abah, datang ke KL seolah2 macam nak ucap selamat tinggal.. “

Berat mata memandang, lagi berat bahu yang memikul. Kami di Berita Kopak ingin mengucapkan takziah kepada keluarga Dato’ Aliff Syukri.

Semoga arw4h ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah untuk arw4h dan doakan kebahagiaannya di sana.

Doa untuk insan yang telah ‘pergi’ :

Ya Allah, ampunilah d0sa-d0sanya, kasihanilah dia, lindungilah dia dan maafkanlah dia, muliakanlah tempat kembalinya, lapangkan kub0rnya, bersihkanlah dia dengan air salju dan air yang sejuk.

Bersihkanlah dia dari segala kesalahan, sebagaimana Engkau telah membersihkan pakaian putih dari kotoran, dan gantilah rumahnya di dunia dengan rumah yang lebih baik di akhirat.

Sserta gantilah keluarganya di dunia dengan keluarga yang lebih baik, dan pasangan di dunia dengan yang lebih baik. Masukkanlah dia ke dalam surga-Mu dan lindungilah dia dari siks4 kubor atau siks4 api ner4ka.

 

 Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @SoyaLemonPress

 

Sumber:Instagram Aliff Syukri & Bonda Rozita Ibrahim

SoyaLemon.ORG

Apa Kata Anda

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*